HOE JE, JE SPIJSVERTERING EEN BOOST GEEFT (ZONDER NAAR DE GYM TE GAAN 😉 )

Hoe je je spijsvertering een boost geeft

Hoe je spijsvertering werkt is in principe heel simpel, hoe sneller jouw spijsvertering werkt hoe meer calorieën je verbrandt tijdens het chemische proces. (Dat chemische proces is iets ingewikkelder, laten we het simpel houden )

De een heeft geluk gehad, de ander niet!

Vraag aan Doutzen Kroes hoe ze haar lichaam in shape houdt, ze antwoordt ongetwijfeld met: gezond eten, veel sporten maar ze geeft ook toe dat ze goede genen heeft.

Een snelle spijsvertering!

Maar er is ook goed nieuws voor degene zonder snelle spijsvertering, je kan het namelijk een boost geven volgens Gerard Mullin, MD, auteur van The Good Diet Gut!

Voeg de volgende ingrediënten toe aan je eetpatroon en de calorieën die jij tot je neemt verbranden net een beetje sneller!

Groene thee:

Mullins verwijst naar groene thee als een “super drank voor snelle stofwisseling ‘, het verbetert je energieverbruik en vetverbranding.

Chia zaden:

“Geladen met gezonde anti-inflatoire vetten, eiwitten en vezels, deze zaden helpen je ook met het gevoel sneller vol te zitten. (Ik gooi chia zaden in de blender wanneer ik pannenkoekjes maak voor de volgende dag! 2 eieren, 1 banaan, 2 el chia zaden blenden & bakken in kokosolie)

Cranberries:

Cranberries zijn rijk aan polyfenolen die: “vetophoping remmen, anti-inflatoire eigenschappen bezitten en de darmflora veranderen.”  Gerard Mullins zegt dat dit “wondermiddel” kan helpen met het verlichten van spijsverteringsproblemen.     

Quinoa:

“Glutenvrije quinoa is hoog in magnesium, dat is een belangrijke regulator van energie en bevordert een goede controle van de bloedsuiker,”

Wat ook goed is voor je spijsvertering: de dag beginnen met een warm glas water en een schijfje citroen. Mocht je dit te zurig vinden kan je er een theelepel honing bij doen.

Mocht je bovenstaande ingrediënten toevoegen aan je eetpatroon zou het zomaar eens kunnen dat jouw spijsvertering sneller gaat werken. Ik vind het altijd een beetje lastig om nieuwe veelbelovende producten toe te voegen aan mijn eetpatroon en ze niet steeds te vergeten maar sinds kort heb ik daar een trucje voor, namelijk:

Voeg de ingredienten toe aan de gerechten die je toch al van plan bent om te maken. Zo maakte ik bijvoorbeeld al ei/banaan pannenkoekjes voor het ontbijt en nu gooi ik daar ook chia seeds bij, cranberries voeg ik toe aan smoothies, quinoa aan salades en zwarte thee heb ik simpelweg vervangen door groene thee. Hopelijk maken deze tips het wat makkelijker!

Fijn weekend!

-Richelle, xx