MIJN BOODSCHAPPENLIJST OP ZONDAG

Het heeft mij redelijk wat tijd en moeite gekost om een soort ‘schema’ te ontwikkelen voor het ontbijt, de lunch en het avondeten.

Ik werk fulltime, ik sport en ik heb een sociaal leven. Om daarnaast de gezonde maaltijden te plannen, te kopen en voor te bereiden vind ik best behoorlijk!

Anyone with me on this?

Daarom deel ik vandaag mijn boodschappenlijstje voor de zondag met jullie, als je de grote boodschappen goed doet is het echt het halve werk.

Natuurlijk is het niet altijd precies hetzelfde, maar er is wel een basis waar ik niet vaak van afwijk.

Als ik een keer mijn boodschappen niet goed heb gedaan ben ik de hele werkweek van de wap en grijp ik sneller naar slechter eten.

Het doet me goed om op woensdag te ontdekken dat ik nog steeds een lekkere en gezonde lunch voor donderdag kan maken en er zelfs nog een lekkere avondmaaltijd te maken valt 🙂

Goed! De boodschappenlijst:

Mijn boodschappenlijst op zondag

Wat kan ik hier allemaal van maken!?

Ontbijt

Van de eieren en de bananen maak ik de avond van te voren pannenkoekjes voor het ontbijt. Wanneer ik dat teveel moeite vind neem ik Alpro plantaardige yoghurt, een eiwitshake met magere melk of kwark met noten en honing.

De lunch bestaat uit:

Speltcrackers of mais/rijstwafels met rosbief & sla of kipfilet & avocado

Bloemkool/broccoli rijst met groenten van de vorige dag

Wrap met sla/kipfilet/avocado

Salade met groenten & eventueel vlees, vis of geitenkaas (wat er over is!)

Snack:

Noten

Notenreep of fruitreep

Druiven/appels

Pure chocolade

Hoofdgerechten:

Spinazie – Rode ui – Bloemkoolrijst – Kiphaasjes

Bloemkoolpizza – Mager gehakt – Tomaten – Rode ui – Mozzarella

Wokgroenten – Zalm mootjes – Burrito Wraps – Avocado

Sla – Komkommer – Geitenkaas – Zoete Aardappel Blokjes – Avocado – Rode ui

De ingrediënten zijn allemaal heel goed met elkaar te combineren, ik zorg er altijd voor dat ik koolhydraten in huis heb (zoete aardappel, rijst, bloemkool/broccoli rijst, bloemkoolpizza, wraps) verschillende soorten groenten en verschillende soorten vlees/vis/kaas. Sausjes maak ik vaak van avocado/limoensap/peper/zout en wanneer ik zin heb om te zondigen neem ik AH Excellent Teriyaki Saus (YUM!).

Verder wil ik even uitlichten dat bovenstaande niet alles is wat ik op een dag eet. Het komt regelmatig voor dat ik nog even naar de supermarkt ga om een product te halen omdat ik niet altijd van te voren weet waar ik zin in heb. Ik vind het wel handig de basis producten alvast in huis te hebben zodat ik er niet perse naar de supermarkt hoef na een lange werkdag 😉

#Ik ben geen voedingsdeskundige en ik raad je niet aan mijn eetgewoontes klakkeloos te combineren. We hebben allemaal andere behoeftes en ik deel alleen wat werkt voor mij! Bovendien betekent bovenstaande boodschappenlijst niet dat wij thuis niet af en toe ongezond eten. Ook wij eten een frietje met mayonaise op vrijdag en Tony Chocoloney beland regelmatig in mijn winkelmand!